Frågor & svar

BESTÄLLNING

  • Hur går jag tillväga för att beställa något från er?

 

  • Kan jag själv komplettera/ändra min order?

 

  • Är alla priser på Runshop.se inklusive moms och frakt?

 

  • Jag har problem med att lägga en beställning hos er, hur gör jag?

 

 BETALNINGSSÄTT/FAKTURAFRÅGOR

  •  Vilka olika betalningssätt finns det?

 

  • Jag har problem att betala med kort.

 

  • Jag har valt att betala med Bankgiro, hur gör jag för att slutföra min beställning?

 

  • Vad är det för skillnad på faktura och Bankgiroinbetalnig?

 

  • Kan jag betala mot faktura som företag?

 

  • Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

 

  • När debiteras mitt kort?

 

  • Får man något kvitto på sitt köp?

 

KONTAKT & ÖPPETTIDER

  •  Hur kommer jag i kontakt mer er?

 

  • Jag saknar en produkt som jag önskar att  ni utbreder ert sortiment med. Hur går jag til väga?

 

LEVERANS

  •  Levererar ni utanför Sverige?

 

  • Vad har ni för leveranstid?

 

  • Levereras alla varor hem till mig?

 

  • Kan jag välja en annan leveransadress än min folkbokföringsadress?

 

  • Vilket är mitt närmaste Postombud?

 

  • Vad händer om min leverans blir försenad?

 

  • Vad gör jag om min produkt är transportskadad?

 

  • Garanti/ångerrätt/försäkring

 

  • Vad händer om min produkt går sönder?

 

  • Hur fungerar det med ångerrätt och garanti?

BESTÄLLNING

Hur går jag tillväga för att beställa något från er?

Din order lägger du själv på Runshop.se genom att klicka på knappen ‘Lägg i kundvagn’ (knappen hittar du till höger om produktbilden). För att slutföra köpet och betala för varan trycker du på ‘Till kassan’, väl i kassan fyller du i de uppgifter som krävs för att genomföra köpet.

Kan jag själv komplettera/ändra min order?

Det går alldeles utmärkt! Vänligen kontakta oss på  kontakt@runshop.se eller 046 – 102 512

Är alla priser på Runshop.se inklusive moms och frakt?

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor och inkluderar alltid moms och frakt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på webbplatsen utan föregående avisering.

Jag har problem med att lägga en order hos er, hur gör jag?

Se till att alla uppgifter är korrekt ifyllda och att du uppfyller kraven för faktura om du har valt det betalningssättet.  Om du fortfarande har problem att genomföra din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. Lättast når du oss på kontakt@runshop.se eller direkt på 046 – 102 512

 

BETALNINGSSÄTT/FAKTURAFRÅGOR

Vilka olika betalningssätt finns det?

I dagsläget erbjuder vi kortbetalning, direktbetalning till bank, faktura eller bankgiroinbetalning.

Fakturabetalning sker via Klarna, kortbetalning via Epay och direktbetalning (bank) via Payson. Du kan använda följande kort att betala med på Runshop.se; Visa, Visa Electron,  Mastercard och Maestro

Jag har problem att betala med kort?

De flesta problem gällande korbetalning beror på att ditt kort inte aktiverats för bankernas 3D-secure. Är du osäker på om ditt kort stödjer denna teknik så ber vi dig kontakta din bank. Upplever du, trots detta, att du har fortsatt problem att betala med kort hos oss så uppskattar vi om du kontaktar oss på kontakt@runshop.se eller på 046 – 102 512

Jag har valt att betala med Bankgiro, hur gör jag för att slutföra min beställning?

För slutföra din order då du valt BG-betalning betalar du angiven totalsumma till bankgironummer 250-6707. Uppge ditt ordernummer som meddelande. När inbetalningen är oss tillhanda på börjar vi behandlingen av din beställning.

Vad är det för skillnad på faktura och Bankgiroinbetalning?

Vid fakturabetalning görs en kreditbedöminng på dig som kund, vid godkännande så skickas din order ut omgående och du har 14-dagar på dig att betala fakturan. Väljer du istället Bankgiroinbetalning skickas varorna ut först efter att vi mottagit betalningen. Vid BG-betalning tillkommer ingen fakturaavgift.

Kan jag betala mot faktura som företag?

Ja, se betalningsalternativ i kassan. Om ni är i behov av ett större kreditbelopp än det Klarna erbjuder ber vi er kontakta oss på kontakt@runshop.se

Kan jag flytta fram förfallodatumet på min faktura?

Det går alldeles utmärkt att skjuta fram förfallodatum på din faktura men för att göra detta ber vi dig besöka Klarna här.

När debiteras mitt kort?

Ditt kort debiteras då behandlingen av din beställning påbörjas.

Får man något kvitto på sitt köp?

Din orderbekräftelse, som du får av oss via e-post, fungerar både som kvitto och garantibevis.

 

KONTAKT & ÖPPETTIDER

Hur kommer jag i kontakt mer er?

Antingen via e-post kontakt@runshop.se eller på telefon 046 – 102 512

Du är också varmt välkommen att hälsa på oss, på plats i Lund (Trollebergsvägen 5)

Jag saknar en produkt som jag önskar att ni utökar ert sortiment med. Hur går jag tillväga?

Kontakta oss via e-post, kontakt@runshop.se eller via telefon 046 – 102 512 så skall vi undersöka om produkten du letar efter är något vi kan saluföra på Runshop.se

LEVERANS

Levererar ni utanför Sverige?

Ja, vi leverar även till Norge och Danmark. Dock erbjuder, vi i dagsläget, inte fakturaalternativ till dessa länder.

Vad har ni för leveranstider?

Beroende på produkt levererar vi inom 1–4 arbetsdagar.

Levereras alla varor hem till mig?

Beroende av storlek levereras varorna antingen direkt hem till dig alternativt till närmaste utlämningsställe för Posten eller DHL.

Kan jag välja en annan leveransadress än min folkbokföringsadress?

Ja, det finns möjlighet att fylla i en alternativ leveransadress i samband med att du fyller i dina uppgifter i kassan.

Vilket är mitt närmaste Postombud?

Du kan leta upp ditt närmaste Postombud med hjälp av sökfunktionen Posten serviceställen.

DHLs ombud hittar du här – Servicepoint.

Vad händer om min leverans blir försenad?

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Skulle din beställning inte nå dig inom angiven tid så ber vi dig kontakta oss på kontakt@runshop.se

Vad gör jag om min produkt är transportskadad?

Vid händelse av transportskada ber vi dig kontakta oss på kontakt@runshop.se – för att reklamationen skall anses giltig skall du kontakta oss inom 7 dagar efter att du mottagit din beställning.

 

GARANTI/ÅNGERRÄTT/FÖRSÄKRING

Vad händer om min produkt går sönder?

Om din produkt, mot all förmodan, skulle gå sönder ber vi dig kontakta oss på kontakt@runshop.se så påbörjar vi en utredning av ärendet.

Hur fungerar det med ångerrätt och garanti?

Runshop.se erbjuder hela 90 dagars öppet köp! Det innebär att du när som helst inom denna period kan kontakta oss för att retunera din vara. Vi erbjuder gratis returer för kläder och skor men vid returer av övriga varor är det kunden som står för returkostnaden. Önskar du retunera din produkt ber vid dig kontakta oss på kontakt@runshop.se innan du skickar tillbaka din/dina varor.

Runshop.se säljer alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Läs mer under rubriken Köpvillkor